Folkekirkens Skoletjeneste

Folkekirkens Skoletjeneste i Næstved er en del af det landsdækkende netværk af skoletjenester og er finansieret af alle kirkerne i Næstved Provsti.

Folkekirkens Skoletjeneste i Næstved arbejder for at formidle viden og erkendelse om kristendomsfaglige emner blandt elever og lærere på folkeskoler og private grundskoler i Næstved kommune.

Folkekirkens Skoletjeneste udvikler og tilbyder undervisningsprojekter, der indeholder baggrundsstof til underviseren samt forslag til undervisningsplan og elevopgaver til alle grundskoler. Til nogle af projekterne tilbydes der også et lærerkursus.

Alle skoletjenestens materialer og undervisningsforløb er gratis for skolerne i Næstved Kommune og tager altid udgangspunkt i, at kristendomskundskab er et kundskabsformidlende fag, ligesom alle projekter tager udgangspunkt i Fælles Mål.

Der er tilmelding efter 'først til mølle' princippet. Det gælder særligt projekter, der indeholder materialekasser, teateroplevelser, museumsbesøg mv.

Besøg skoletjenestens hjemmeside her.

Skoletjenestens konsulenter:

Rikke Milan Nielsen, tlf. 25 53 27 97