Kirke - KuBA
og kultur

Velkommen til kunst og kulturdage i kirkerne

Kunst og kulturdagene afholdes den 15. og 16. juni 2024

Kirkerne er åbne lørdag kl. 11-16 og søndag kl. 10-16

Der er gratis adgang

I 13 kirker i Næstved og omegn vil lige så mange kunstnere udstille deres værker og der vil i flere af kirkerne være andre kulturelle oplevelser i vente.

Kunstnerne og frivillige menighedsrådsmedlemmer fra de deltagende kirker vil være til stede i kirkerne under hele udstillingen, så der er mulighed for at tale med den enkelte kunstner om kunsten som udstilles og med menighedsrådsmedlemmerne om kirken og kirkelivet.

Velkommen til åbning af dagene den 15. juni kl. 10.00 i Holsted  Kirke v/ Ib Rugbjerg Nygaard, Næstved Provstiudvalg og Vibeke Rønholt, KuBa.

KIRKE, KuBA og KULTUR er et samarbejde mellem menighedsrådene i Næstved Provsti og foreningen KuBA, Kunstforeningen for billedskabende aktører.

dekorativt billede til skoletjenesten

Kirker og kunstnere

EVERDRUP KIRKE
Kildebakken 2, Everdrup

Tine Martens

Jeg maler fordi jeg ikke kan lade være. Livet omkring mig er min daglige inspiration. Jeg er gammel Lay-out tegner, så farver og former, har en grundliggende betydning i mit maleri.

FØRSLEV KIRKE

Førslevvej 33A, Førslev

Hanne Lebæk Jakobsen

Jeg maler intuitivt, hvorfor mine billeder er meget forskellige i deres udtryk og gerne i stærke farver. Inspirationen finder jeg i naturen og der optræder ofte fugle i mine billeder.
Facebook: Hannesmalerier

GLUMSØ KIRKE

Storegade 24B, Glumsø

Susanne I. Frederiksen

Mit materialevalg og kreative udtryk er meget forskelligt fra gang til gang, ofte inspireret af naturen. Jeg har eget atelier, hvor jeg med glæde viser mine malerier frem efter aftale.
Facebook: Galleri SIF

HOLSTED KIRKE
Holsted Allé 1, Næstved

Jan Strochinska

Mit navn er Jan Holbech Strochinska. Mine billeder bliver underskrevet med Strochinska. Jeg har malet hele mit liv.

HYLLINGE KIRKE

Søndergade 34A, Hyllinge

Kirsten Egelund Hansen

Jeg er autodidakt både hvad angår mine akrylmalerier samt min keramik. Jeg bliver inspireret af naturen og verden omkring mig, så afprøver tit nye ting og laver sjældent større serier.

www.keh-kunst.wixsite.com/keh-kunst

HAMMER KIRKE

Byvej 13, Hammer

Jette Richter

Jeg maler både naturalistisk og abstrakt. Gerne dyr og symbolik. Derudover laver jeg keramik
- både skulpturer og brugsgenstande. Har deltaget i flere relevante undervisningsforløb.
Har udstillet mange steder.

HÅRSLEV KIRKE

Hårslevvej 27A, Hårslev

Tina Jacobsen

Min kunst er abstrakt, hvor jeg benytter kraftige farver hvilket skaber energiske malerier. At male er ren terapi efter en stresset dag.

www.galleri-foxmar.dk

KVISLEMARK KIRKE

Kvislemarkvej 10A, Kvislemark

Inga Dóra Sigurdardóttir

Min inspiration finder jeg i den islandske natur, som jeg er vokset op i. Jeg maler landskaber, men også fugle. Her har lunden en helt særlig plads i mit hjerte.

MARVEDE KIRKE

Præstelundsvej 2, Marvede

Lise Fleck

Biomorf billedkunst inspireret af organiske former og celler. Jeg maler mit sinds indre fortællinger. Akrylmalerier på lærred og “FoodArt”, der er værker på akvarelpapir med naturfarver lavet af forskellige fødevarer.

MOGENSTRUP KIRKE

Kirkeskovvej 6, Mogenstrup

Annette Majgaard

Jeg er fascineret af de store kattedyr og støtter WWF i deres arbejde med at redde de truede tigre, samt deres globale succeser med at bringe naturen på fode igen.

VALLENSVED KIRKE

Vallensved Bygade 39, Vallensved

Birthe Kærsig

Først og fremmest betyder farverne meget for mig, både i min hverdag og i de billeder, jeg maler. Jeg maler opstillinger, personer og naturen, men bliver inspireret af mange ting.

RØNNEBÆK KIRKE
Kirkevej 1, Rønnebæk

Anna Johansen

Jeg er optaget af mennesker og vores plads i verden, vores historie og vores tro. Oftest arbejder jeg med levende model og fortolker personen som portrætteres.

SKT JØRGENS KIRKE

Parkvej 101, Næstved

STEN HOLDRUP

Sten Holdrup maler med akrylmaling. Bruger pensel, spartel og kulkridt.
Overraskelsen over hvor billedet ender giver fred og glæde. Selve processen fører til en meditativ tilstand. Inspirationen hentes i naturen.