Maries Rum

Et samtaleprogram tro, eksistens og livsforandrende erfaringer

Podcast med samtaler mellem gæster og præster

Gæsterne i Maries Rum  deler en livsforandrende erfaring med lytterne og reflekterer over den i samtale med præsten. Det er mennesker der ikke er bange for at ytre sig og skabe reaktioner. Undren er udgangspunktet, og  humor og alvor går hånd i hånd.

Gæstelisten rummer bl.a. Bendt Melchior, Vigga Bro, Thure Lindhardt, Morten Messerschmidt og Kim Fupz Aakeson.

Præsterne der medvirker i Maries Rum, er alle sognepræster i Næstved Provsti, der består af 42 sogne i Næstved og omegn.

Vi  vil med denne podcast gerne skabe relevant kirke og tage samtalerne om tro og  de store temaer i livet, som vi alle har til fælles, ud til dig. Som lytter skal gerne få man lyst til at deltage i samtalen og på den måde komme tættere på ens egne holdninger og overbevisninger.  Vært og ordstyrer er journalist Rasmus Birkerod.

Gå til Maries Rum hjemmeside og hør podcasten her.

dekorativt billede til skoletjenesten